Amarraza. 102 díes baxo la llei antiterrorista

Cine, libros, comics, fanzines, ciencia, fotografía, viajes...
(a)198'4
Contactar:

Amarraza. 102 díes baxo la llei antiterrorista

Mensajepor (a)198'4 » Mié Dic 24, 2008 5:13 am

"Amarraza. 102 díes baxo la llei antiterrorista" Llibru escritu por Fer G.R

Imagen

Amarraza ye un percorríu bien detalláu de cómo ye la vida d'un acusáu de terrorismu nel Estáu Español. El trauma de la detención, l'angustia de los díes de comisaría, el destierru, la resignación del pasu pola Audiencia Nacional y la dureza de los díes de cárcele onde too se complica. Milenta vivencies personales descrites cuando con humor, cuando con dramatismu.

Fer, cunta de primera mano, en cuantes que testigu direutu, lo irracional del sistema carcelariu, y cómo planta-y cara dende'l compromisu políticu y la claridá d'idees. Pero la so narración nun para nuna descripción de fechos y llugares, ta escrita dende la rabia y l'odiu del momentu, lo que-y da un gran valir sentimental que va facer pescanciar muncho meyor tolo vivío por esti militante independentista asturianu.

[Todo está en asturiano porque el libro también lo está. Si os interesa, tendréis que ser capaces de descifrar éste pequeño texto. Animo, que es muy fácil;)]

Fernando, Fer, es un buen amigo y compañero. Y si bien el primer adjetivo puede ser firmado por muchas personas, el segundo lo es todavía asimilado por muchas más. La mayor prueba de ello es la campaña de solidaridad y apoyo que cruzó kilómetros y kilómetros a partir del día de su detención. De aquello hace hoy 3 años y 103 días. De su puesta en libertad bajo fianza, 3 años y un día. Ahora quedan 19 dias para que toda ésta situación de una vuelta más de tuerca, cuando sea juzgado el dia 12 de Enero en la Audiencia Nacional, Madrid, por un delito de estragos en grado de tentativa. Queda ya mucho atrás, pero lo que más va a quedar, además de las relaciones que se forjaron en torno a su defensa, es este libro. Son 382 páginas del que considero el mejor libro taleguero que jamás haya caido en mis manos. Lo es a tres niveles. Literariamente, didácticamente y solidariamente. La obsesión perfeccionista de Fer hace que cada detalle sea dibujado con una precisión pasmosa, casi cinematográfica. Cada gesto, cada habitación, cada sentimiento es asumido por el cerebro como si estuviera recordando un mal trago. Las grandes dosis de humor ayudan a pasarlo y, sin duda, harán que quede aún más grabado en el imaginario colectivo. Además, el libro es un retrato perfecto del funcionamiento de las cárceles en el Estado Español. Entrar a pagar una condena habiendolo leido supone llevar ganado un mes de estancia. Actitudes de presos y carceleros, formularios, rutinas carcelarias como los permisos para tener un flexo en la celda, comprar comida y objetos a través de la cárcel, las llamadas autorizadas, las visitas y los vis a vis serán algo familiar, si algún dia hemos de bregar esa batalla. Y además. una parte importante de sus 15 euros de precio, va destinada a apoyar económicamente la defensa de Fernando, que entre abogadas y fianza ya sobre pasa los 16.000?,

Los problemas, las trabas, les torgues. Se me ocurren pocas, o de poca importancia. Y lo son, al menos, comparándolas con todo lo positivo que podremos extraer de él. Está en asturiano y no hay prevista una traducción al castellano. A pesar de ello, para cualquier persona que esté acostumbrada a utilizar el castellano, no debería suponer un muro infranqueable. Se parecen muchos, e incluso por internet hay diccionarios que nos pueden servir de apoyo para palabras concretas. La otra es el precio, son 15 euros. Para algunos puede ser una cifra ridícula, pero sé que para otros muchos no lo es, ni lo será. Además, y aquí se enlaza con la última piedra del camino, habría que añadirle los gastos de envío. El libro se puede comprar en Asturies, en lo que hemos dado en llamar los 'llocales habituales'', lease Sestaferia, Barucu.. (Xixón), L'Arcu La Vieya (Uvieu), La Gueta (Candás), Llar de Noreña.. pero no está prevista su distribucion más allá del marco asturiano.

Ya he hablado suficiente. Ahora me gustaría dejaros con parte del prologo de Carlos -mi Car- y la primera página del libro. Sé que es de mala persona, os va a quedar la miel en los labios. Pero ya más no puedo hacer.
Última edición por (a)198'4 el Sab Dic 27, 2008 6:08 pm, editado 1 vez en total.
Ochobre'l 34
Contactar:

Mensajepor Ochobre'l 34 » Mié Dic 24, 2008 11:22 am

Tiene una pinta cojonuda, compañeru.

Espero poder empezarlo un día de estos.
(a)198'4
Contactar:

Mensajepor (a)198'4 » Mié Dic 24, 2008 7:08 pm

Os dejo un par de extractos de uno de los dos prólogos y la primera página del libro:

«Tú escribi daqué personal, que Dolfu fairá otru entamu más políticu», pidióme Fer fai dellos meses. «Bono, val», dixe-y yo. Pasaba'l tiempu y yo nun escribía un res. «¿Pero qué ye eso de personal, Fer?», entrugué-y un día. Y Fer:«Cuenta cómo viviste tú la hestoria dende fuera, por exemplu; nun sé, escribi lo que quieras.» Y yo: «Val, val.» Y darréu entrugábame pa mín: «¿Val, val? ¿ Y por qué nun me pide a mín lo político y a Dolfu lo personal?»; ya intentaba razonalo: «Ná, ye lo lóxico, ye normal que seya a mín al que Fer pida lo personal, porque sabe que, magar de la nuesa amistá y de tolo vivío xuntos no personal y no político, yo nun comparto les sos idegues nacionaliegues.»

(...)Porque esti llibru engancha. Engancha muncho y ún entrúgase por qué. Nel mio casu, como nel de munches de vosotres, pudiera debese ?al menos ésti foi'l primer motivu nel que pensé yo? a que conocemos al protagonista y a otres persones qu'apaecen (¡incluso podéis salir vosotres mesmes!), y a que vivimos de dalgún mou y dende otra perspeutiva la hestoria que se cuenta. Pudiera enganchar tamién porque fala d'una realidá, la cárcel, que mos interesa. O quiciaves la rempuesta pue tar nel fechu de que nun dexen de pasar coses y la tensión caltiénse dende'l aniciu hasta'l final. O quién sabe si sedrá'l morbu lo que moverá a otres persones a la llectura...

Toes eses rempuestes puen servir parcialmente, pero pa mín que la razón principal ye otra: el llibru engancha porque ye bonu. Esti prologuista dedicóse a lleer nun tiempu pasaú por circunstancies que nun vienen al casu una riestra llibros de tipu autobiográficu sobre temática carcelaria. Pues nun hai color, ésti los supera a toos con diferencia abismal. Y pue tenese la idega (xustificada en munchas ocasiones, la verdá) de que toos esos llibros, anque mui voluntariosos y con un altu valor testimonial, son bastante cutres y d'un nivel lliterariu mui probe.

Nun siempres ye asina; por exemplu, una obra de Jesús Zárate titulada precisamente
La cárcel foi Premiu Planeta en 1972, y magar que yá se sabe qu'un premiu nun ye sinónimu d'una ayalga lliteraria, sí al menos lo ye d'una calidá respetable.

Digo más. Esti llibru trespasa los llímites de la so voz y la so temática. Esti llibru podría formar parte con tolos honores del elencu de relatos hiperrealistes que, en dómines pasaes y en delles lliteratures europees, conformaron una corriente estética enfotada na revisión del realismu. El llibru de non ficción qu'agora preséntanos Fernando González Rodríguez poco tien qu'envidiar, por exemplu, a la novela El Jarama de Rafael Sánchez Ferlosio. La técnica magnetofónica pola que pasara ésta a la hestoria de la lliteratura española ?con perdón?, alcuentra en munchos pasaxes d'Amarraza la so máxima expresión posible. La fidelidá de Fer na expresión de los testimonios orales, la so meticulosidá na recoyía de datos, la so obsesión pol detalle, nun tienen comparanza.

¿Y qué dicir de los personaxes ?que, amás, nesti casu son persones? Tán perfeutamente carauterizaos. La so descripción llógrase de mena nidia al traviés de lo que dicen. Les pallabres retraten al personax nel llibru lo mesmo qu'a la persona na vida. Aparte de Fer, protagonista indiscutible y al que toles que lu tratéis reconoceréis dafechu no que diz y tamién no que fai nel llibru, a mín el personax-persona que más m'impresiona ye
Geles, la so má, y tamién Saúl, el so pá. De los tiempos d'Insumisión sabemos del valor que deben tener, que tienen, los pás y más de les preses. Saúl y Geles amosaron esi valor naquellos años, amosáronlu agora una vegada más y de xuru que volverán facelo si-yos tocara de nueu. A Geles y a Saúl quisiera dedica-yos, n'humilde homenax, les pallabres d'esti entamu.

Alrodiu 'l conteníu del llibru, nun voi comentar ná. Per un llau, tórgame'l procuru que tengo de tener en non adelantar coses a les llectores. Per otru llau, prestaríame sobre too facer dalguna puntualización a ciertes valoraciones polítiques que fai Fer sol trabayu y l'actuación de Familiares y Amigos en dellos momentos (y tamién sobre dalguna postura que nun entiende de mín, en particular). Sicasí, camiento que nun ye l'espaciu nin
el momentu afayaízos. Muncho ya ta aclarao con Fer y, amás, yá se sabe que tengo qu'escaecer lo político nesti prólogu... Asina que, pa dicir daqué xeneral respeutu al conteníu, sólo vos adelantaré que lo que me paez más sobresaliente del rellatu de Fer ye la so sinceridá: sinceridá en tolos temes y con tol mundu, sinceridá demoledora a vegaes.

Y dexo pal final l'aspeutu más valoratible del llibru y pol que, según la mio opinión, ésti merecería salir de los ámbitos reducíos a los qu'en principiu ta destináu. «Nun cantes a la lluvia, poeta, fai llover», diz un anónimu aymará. Abúltame tamién a mín que la lliteratura debe, per enriba de too, emocionar, facer sentir. Pues Fer, ensin dulda, llógralo.

Sí, llectores, preparáivos a sentir. A sentir mieu, desamparu, ansiedá, frío, sueñu, fame y sede. Si padecéis de claustrofobia, recomiéndovos salir a lleer el llibru frente a la mar o en lo alto una montaña. Vais sentir l'abandonu, vais sentir la soledá. Vais pasalo mui mal y, a ratinos, bien.

Vais sentir lo que ye tar preso y vais sentir lo que ye la llibertá. La llibertá qu'aspero que nun-y vuelvan robar enxamás al mio collaciu Fer, un asturianu d'Asturies.

Carlos Fueyo Tirado
Piedras Blancas,
7 d'Ochobre de 2008

_

Capítulu 1.

L'Infiestu, Piloña, Asturies.
Martes 13 setiembre de 2005, 3:04 hores.

?¡¡Mierda!! ¡¡Cagon Dios!!
Les lluces de dos focos tan acabantes d'allumar l'espeyu retrovisor del mio coche.

Nun facía falta, pero echo una güeyada p'atrás p'asegurame que'l retrovisor nun m'engaña. y nun lo fai. Un coche enfila'l camín cai arriba, xusto escontra min.

El cuerpu ponse tensu, el corazón valtia más fuerte, y la tiesta, como ye vezu nestos casos, enfríase pa facer un analís perrápidu de lo qu ́asocede.

Hai que desaniciar tolos planes, nun me pueo arriesgar. Abro la puerte y garro lo que taba acabante dexar xunto'l coche. De xuru que ye un vecín, qué mala suerte, pero nun pueo arriesgar. Nun quiero nin arriesgame yo, nin que-y puea pasar nada a dalguién que pase per ende. Amás de xuru que-y llama ver un coche equí paráu, y anque nun se quede cola matrícula fadrálo col modelu coche y color. Y con esto ta too dicho. Nun queden munchos coches como'l míu. Amás sé que dende fai tiempu toi controláu y que me tienen munches ganes (dalgunes menos que yo a ellos), y cuando sepan qu'ellí taba un Fiat unu azul van derechinos por min. Nun hai otra posibilidá, anque m'afuegue na impotencia, hai qu'asperar que pase y colar pa casa ensin facer un res.

Mentanto'l coche xube pela carretera, baxo la vista un segundu. Pente les mios piernes salen dos filos de fumu blanco. Nun teo miéu, pero ente los pies garro un artefautu caseru que yá tien les dos meches direutes prendíes. Lo que quiero ye que pase rápido esi putu coche pa cortar les meches y colar pa casa. Sé que, na teoría, entovía aguantará un
poco, pero esto nun ye un dispositivu lletrónicu y nun tien cuenta p ́atrás. Teo enfotu en qu ́aguante unos cuantos segundos más.

Otra güeyada rápida p'atrás. El coche va averándose. Yo fúndome nel asientu. Meto aire y apriétome escontra'l respaldu. A velo si hai suerte y como nun hai lluz nun me ven y nun-yos llama tanto ver a dalguién nun coche nesti sitiu y a estes hores.
Sumiciu
Contactar:

Mensajepor Sumiciu » Dom Dic 28, 2008 12:41 am

Doy fe de que engancha, la hostia.
Prosopagnosia

Mensajepor Prosopagnosia » Dom Dic 28, 2008 2:34 am

Madre de dios. Acabo de leer ese poco que has copiado arriba y lo quiero YA.
Ochobre'l 34
Contactar:

Mensajepor Ochobre'l 34 » Dom Dic 28, 2008 9:29 am

Sí que engancha, sí, empecé lo de Navalcarnero y ya tengo gana de volver del trabajo para seguir leyendo. Gran novela y buen manual.

Lo bueno o lo malo (más bien lo bueno) es que es un tocho, no tanto por el nº de págs. sino por el formato que tiene. Me llevará unos días.

Por cierto, está escrito en un asturiano bastante asequible y fluído, poco o nada de andechismos. :lol:

Punano, imagino que para mañana o pasao el libro ya estará en los puntos de venta habituales. Lo tendrás en Noreña, creo.

Salud
Sumiciu
Contactar:

Mensajepor Sumiciu » Dom Dic 28, 2008 1:26 pm

Yo tovía toi en Xixón ḥe, ḥe...subscribo lo de buen manual.
Prosopagnosia

Mensajepor Prosopagnosia » Dom Dic 28, 2008 2:34 pm

Muchas gracias por el dato, Ochobre.
(a)198'4
Contactar:

Mensajepor (a)198'4 » Dom Dic 28, 2008 7:27 pm

Ya están disponibles los libros en los lugares anunciados, al menos en unos cuantos. Donde falta estará el lunes.

Voy a ver si me doy una ducha, que ando anajabao ḥa, ḥa, ḥa :P
Prosopagnosia

Mensajepor Prosopagnosia » Jue Ene 08, 2009 10:57 pm

Mañana (Viernes 09) preséntase en Noreña, nel Llar de Andecha.
Sumiciu
Contactar:

Mensajepor Sumiciu » Vie Ene 09, 2009 3:53 pm

Xunto a Ugio Caamanho
(a)198'4
Contactar:

Mensajepor (a)198'4 » Sab Ene 10, 2009 9:12 am

Extracto del programa radiofónico Comunes del 8 de Enero de 2009, entrevista a Fernando G.R. en castellano:

Traducción al catellano de lás 3 primeras páginas del capitulo 1 de Amarraza. 102 díes baxu la llei antiterrorista

L?Infiestu, Piloña, Asturies.
Martes 13 septiembre de 2005, 3:04 horas.

?¡¡Mierda!!¡¡Me cago en Dios!!

Las luces de dos focos acaban de alumbrar el espejo retrovisor de mi coche.

No hacia falta, pero echo una mirada hacia atrás y me aseguro de que el retrovisor no me engaña. Un coche enfila el camino calle arriba, justo enfrente de mi.

El cuerpo se pone tenso, el corazón golpea más fuerte, y la cabeza, como es normal en estos casos, se enfría para hacer un análisis rápido de lo que sucede.

Hay que olvidar los planes, no me puedo arriesgar. Abro la puerta y cojo lo que acabo de dejar junto al coche. Seguro que es un vecino, qué mala suerte, pero no me puedo arriesgar. No quiero arriesgarme yo, ni que le pueda pasar nada a alguien que pase por allí. Además seguro que le llama la atención ver un coche aquí parado, y aunque no memorice la matrícula se acordará del modelo de coche y color. Y con eso está todo dicho. No quedan muchos coches como el mío. Sé que desde hace tiempo estoy controlado y que me tienen ganas (algunas menos que yo a ellos), y cuando sepan que allí había un Fiat Uno azul van directos a por mi. No hay otra posibilidad, aunque me ahoga la impotencia, hay que esperar a que pasen y marcharme a casa sin hacer nada.

Mientras el coche sube por la carretera bajo la vista un segundo. Por entre mis piernas salen dos hilos de humo blanco. No tengo miedo, pero entre pies agarro un artefacto casero que ya tiene encendidas dos mechas directas. Lo que quiero es que pase rápido ese puto coche para cortar las mechas e irme a casa. Sé que, en teoría, todavía aguantará un poco, pero esto no es un dispositivo electrónico y no tiene cuenta atrás. Tengo confianza en que aguante unos cuantos segundos más.

Otra mirada rápida para atrás. El coche va acercándose. Yo me fundo con el asiento. Meto aire y me aprieto contra el respaldo. A ver si hay suerte y como no hay luz no me ven y así no les llama la atención ver a alguien en un coche en ese sitio a estas horas.

No hay suerte, el coche, un Renault Megane, para casi a mi lado. Su culera queda a la altura de mi puerta del copiloto.

?Mierda ?tengo que irme de aquí. No puedo esperar más. Separo el aparato un poco con mis pies y pienso en arrancar el coche. Las llaves están puestas en el contacto. Me parece lo mejor. No puedo arriesgarme a que los vecinos tarden en marchar y esto me reviente el alma. Tampoco voy a ponerme a cortar las mechas delante de ellos porque daría mucho el cante y los nervios no están para tomar las cosas con calma a estas alturas.

Quiero arrancar, meter marcha atrás e irme por donde pueda para cortar las mechas y olvidar toda esta pesadilla. Me parece lo mejor, tanto para ellos como para mi.

No tuve tiempo. Y la verdadera pesadilla acaba de empezar. De pronto, sin que oyera a nadie bajar del coche, oigo un golpe seco en el cristal del copiloto. Aún sigo pensando que son unos vecinos y me parece la de Dios que se atrevan a preguntarme que hago yo allí.

Tuerzo los ojos para encontrar el cristal y comienzo a darme cuenta De vecinos nada. Una pistola golpea una y otra vez contra el cristal. Cada vez más fuerte y más rápido. Sin tiempo para reaccionar oigo otro golpe. Esta vez en el cristal de mi puerta.

La visión me funciona como a flashes. El primer flash con la primera pistola.

La cabeza va girando hacia la izquierda, pero los ojos son más rápido, y antes de que acabe de girar, se encuentran de frente con el cañón de otra pistola. Segunda flash. Segunda pistola.

Siguen los golpes y comienzan los gritos, aunque no sé que dicen. Solo sé que las dos personas gritan y mi cuerpo se realentiza. Estos segundos pasan muy despacio, a cámara lenta.

Como a fotogramas, la cabeza vuelve a girar, esta vez a la derecha, hasta encontrarse de nuevo con la primera pistola.

De vuelta a los golpes y las voces de la izquierda, las que tengo más cerca, dalgunos fotogramas del giro ponen interés en lo que tengo entre los pies. Sigue saliendo humo blanco, aunque de aquí no va a salir ningún Papa. El que me apunta desde la izquierda también intenta abrir mi puerta. Tarda en acertar porque las manillas de estos coches no son muy comunes. Además, seguro que el que agarra la pistola no es muy hábil ni muy inteligente, ni para abrir la puerta de un coche. Aunque eso no lo estaba pensando yo en ese instante.

Por fin consigue abrir la puerta, ya sé lo que me está gritando.

?¡Sal del coche! ¡levanta las manos! ¡Sal del coche! ¡levanta las manos!

La puerta está abierta del todo. Empiezo a salir del coche con las manos medio levantadas por delante para que vean que no llevo nada y no hagan ninguna barbaridad. Aunque si lo llegan a hacer tampoco pasaría nada de nada. Puedo imaginarme la versión policial y los titulares de prensa. El presunto terrorista, que llevaba una bomba activada, opuso gran resistencia a su detención. En el forcejeo con los agentes policiales el arma de uno de estos se disparó de manera accidentar contra la cabeza del peligroso terrorista proetarra que murió en el acto a pesar de la rápida intervención de los propios policías y los servicios médicos de urgencias. Antonio Trevín, delegado de gobierno, va a condecorar a los agentes que participaron en la operación al poner en peligro sus vidas. Vicente �lvarez Areces se felicita por la operación antiterrorista a pesar del fallecido, ya que evito un atentado. Ovidio Sanchez propone hace un monumento a los policías que participaron en dicha acción y ponerlo en la Plaza de España de Uviéu, al lado de la pesetona de Franco, donde se vea bien, para el disfrute de todos los epsañoles. IU calla. Calla y otorga. Y de paso anuncia que seguirá apoyando al gobierno del PSOE en Asturies aunque no haya oficialidá del asturianu. La investigación judicial abierta por estos hechos se cierra al estimar el juez que no hay indicios de delito y que la policía actuó de manera muy profesional, como no podía ser de otra forma.

Aunque mejor que nada de esto haya pasado y ahora lo pueda contar. Eso sí, la cara de susto con la que salí del coche no me la quita nadie, y es que no es gustoso que te apunten con una pistola sin esperarlo.

En cuanto puse el primer pie en el suelo una mano me estaba agarrando por detrás y tirando de mi hacia afuera. Los gritos seguían, aunque las ordenes cambiaban.

?¡Al suelo! ¡Tírate al suelo! ¡Las manos atrás! ¡Al suelo!

»
Inadaptat

Mensajepor Inadaptat » Lun Ene 12, 2009 12:33 am

¿Está o estará disponible en castellano el libro?
Sumiciu
Contactar:

Mensajepor Sumiciu » Lun Ene 12, 2009 6:50 pm

Me parece que en principio no..
Inadaptat

Mensajepor Inadaptat » Mié Ene 14, 2009 5:32 am

Una pena.
Me gustaría leerlo entero, he estado leyendo el trozo que puso por aqui el compa y por lo general lo entiendo bastante pero me cuesta bastante entender algunas palabras :?
Sumiciu
Contactar:

Mensajepor Sumiciu » Mié Ene 14, 2009 2:26 pm

Sí, me hago cargo...no sé, si se pudiera echar una mano en algo puntual, aqui estamos.
(a)198'4
Contactar:

Mensajepor (a)198'4 » Sab Dic 25, 2010 8:20 pm

Deben quedar 6 copies, ḥeḥeḥe, el segundo libro más vendido en llingua asturiana.
Ochobre'l 34
Contactar:

Mensajepor Ochobre'l 34 » Sab Dic 25, 2010 9:17 pm

¿Cuál es el primero? ¿El de Paniceiros de Xuan Bello?
elsa petaka
Contactar:

Mensajepor elsa petaka » Sab Dic 25, 2010 10:14 pm

Está el tercero en la cola de los próximos.
Agradezco que quien me lo regaló me regalara también un diccionario por si hay dudillas por el camino. :D